לחלום מעבר לחלום, או: לכוון את המגדלור מעבר לאופק

היום הראשון בשנה זו הזדמנות טובה לאיזו בעיטה קטנה בטוסיק.

אולי יותר נכון, זריקת מרץ.

נכון שבעולם ה-NLP, בעולם של לקיחת האחריות על המציאות, איפה שהגשמת חלומות אפשרית, התרגיל הקטן הזה הוא מעט מתקדם. קודם עושים איזשהו קילומטראז' של הסתכלות חיובית על המציאות, הגדרת מטרות, עבודה על שינוי אמונות מגבילות, יצירת עוגנים חיוביים, וגיוס משאבים פנימיים וחיצוניים… כולן טכניקות מעולות, הדורשות בחינה יסודית של המציאות הרצויה לעומת זו המצויה.

אני מדברת היום על טכניקה, או יותר נכון איזשהו תרגיל קטן בחשיבה קצת מעבר לגבולות הדימיון המוכר לנו. והוא בעיקר קצר וקל לביצוע, ונותן משב רוח מרענן לנושא המעט כבד של  "הגדרת מטרות לשנה החדשה". והכי חשוב- ממש כיף ליישום!

אז יאללה, זזנו?

המשימה: לכתוב לעצמנו איחולים לשנה הבאה. לא זו המתחילה היום (עליה כבר עבדנו, יש לנו רשימת יעדים מפה ועד ג'יהאנם…). הבאה-הבאה, זו שתתחיל בעוד שנה! שנת 2020.

אז יאללה לשבת במקום סופר נוח, ולעצום עיניים, ולדמיין את עצמכם בעוד שנה מהיום: אתם עושים רשימת מלאי לשנת 2019- ומגלים לתדהמתכם שכל הצ'ק-ליסט הדימיוני שאיחלתם לעצמכם, הכל כבר קרה! יעד אחרי יעד מסומן בוי כחול.

…טוב, נו, קחו עוד דקה לעוף על עצמכם – בכל זאת, לפני שנה תכל'ס, מי היה מאמין (במיוחד אתם) שתצליחו…יש לכם סיבה מוצדקת בהחלט להיות מבסוטים-טילים מעצמכם.

יופי! הגשמתם את כל חלומותיכם לשנה החולפת!

עכשיו, מה החלום הבא? זה שלא העזתם לחלום עדיין, כי הרי היו עוד כמה לפניו ברשימה…

אז מה החלום שמעבר לחלום???

החלום שמעבר לחלום

רגע, תישארו איתי. לא לברוח!  יש לכם הזדמנות לעוף. אז עופו. בלי בושה. הכל בסדר, אף אחד לא רואה את המחשבות שלכם. תדמיינו את עצמכם מגשימים את החלום שמעבר.

עכשיו, כשאתם מחזיקים במחשבה המופלאה הזו, פקחו עיניים, וכתבו לעצמכם ברכה לשנה החדשה, שמתחילה במילים:

אני היקר/ה והאהוב/ה!

מפה טקסט חופשי, שמתאר את כל הדברים הטובים שאתם מאחלים לעצמכם לשנה שאחרי-הבאה, תוך הקפדה על הכללים הבאים:

  1. שימוש בשפה חיובית – זיכרו, אתם רוצים לאחל לעצמכם מה כן יקרה, ולא את מה שלא יקרה.
  2. כתבו לעצמכם מתוך רגשות אהבה וכבוד למי שאתם.
  3. אחלו לעצמכם דברים שהם בתחום השליטה והאחריות שלכם– לזכות בלוטו, זה קצת פחות… אבל למשל- לעשות בחירות מדוייקות עבור עצמי בתחום הקריירה/ לימודים/ זוגיות, זה פצצה של ברכה.
  4. אפשר להגדיר חלומות מאוד ספציפיים- להשתתף במרתון מנהטן בעוד שנה, או לנסח אמירות יותר כלליות, אך ניתנות למדידה- לטפח את הבריאות והכושר הגופני שלי.
  5. כמובן, כל הטוב הזה שאתם מאחלים לעצמכם, עדיף שלא יפגע או יירע למישהו אחר. נראה לי קצת מפגר לציין זאת, ובכל זאת…just to be on the safe side
  6. לסיים ב: באהבה רבה, באהבה אינסופית, בריבוע, עד אינסוף האינסופים… –קיצר, אהבה עצמית בהגזמה. אני אגב, חותמת במשפט: "אוהבת אותך בדיוק כמו שאת!"

זהו. לסגור במעטפה (המושקעת!), ולתת לו לעשות עבודה. לשמור במקום קבוע, כזה שלא תישכחו עד השנה הבאה…

פייר- כמה כיף זה היה?

How_to_make_dreams_come_true

למה זה טוב?

את התרגיל המקסים הזה נתנה לנו המנחה בקורס NLP  אורית פרץ, שעשיתי לפני מספר שנים, לקראת ראש השנה העברית, ומאז בכל שנה אני מקפידה ללכת לחנות, לבחור לעצמי כרטיס ברכה שממש עושה לי טוב על הלב (חשוב שהמסר, העיצוב ווהצבעוניות יהיו בווייב שעושה לכם טוב!), משקיעה בכלמיני נצנצים ולבבות שבא לי (זו הברכה שלי ואני מחליטה עליה), ופותחת כל שנה בחגיגיות בתאריך המיוחל. ומדהים לגלות שהדברים קורים. כמובן כמובן, אין פה נוסחאות קסם- יש לא מעט עבודה שנעשית באופן שגרתי.

למה התרגיל הזה טוב?

  1. הוא מאפשר לנו להעז לחשוב מעבר לגבולות של עצמנו.
  2. הוא מרגיל אותנו לחשוב שכל מה שנרצה ניתן למימוש.
  3. הוא נותן לנו חזון. אוויר. פרספקטיבה. גם אם עכשיו קצת פחות קל. תמיד יש את מחר, ואחריו- עוד מחר. "After all, after-tomorrow is another day…"
  4. תמיד טוב לקבל עוד מנה של אהבה עצמית. העולם רק ירוויח מזה שנאהב את עצמנו יותר. זה מאפשר לנו לשחרר עוד קצת אהבה לסביבה.
  5. זה עוד כלי שעוזר לנו "לכוון את אלומת המגדלור" שלנו אל הכיוון שאנחנו רוצים.
  6. זה מנהג סופר-מגניב.

המציאות סביבנו מלאה באינסוף הזדמנויות,  חלקן מתאימות לנו וחלקן פחות. אנחנו נוכל להבחין באלה שטובות לנו אם נדע להאיר עליהן, לכוון אליהן את אלומת המגדלור. אם איחלתי לעצמי לדוגמה, שבעוד שנה יקרה הטיול הגדול שלי לבד לאברסט, אז יש לי עכשיו שנה לעכל את זה. בינתיים, אולי אני אתקל במידע על היעד ותהיה לי סיבה טובה לאסוף אותו, אולי אספר על-כך לאנשים סביבי ואקבל מהם טיפים או אינפורמציה חשובה. מי יודע? אם לא אכוון את המגדלור, איך אוכל לראות בחושך??

אז יאללה, תתחילו לחלום!