בחזרה ל"דאון-אנדר"

Sydney_harbor_bridge

בחזרה ל "Down-under"

חוזרים לאוסטרליה,11 שנים אחרי המסע המיתולוגי שלנו, שכלל אז- 5 חודשים בקראוון מתקפל, אמא, אבא, שני דרדסים ועוד אחד לא-מזוהה בבטן. הפעם, בגרסת 2017 , אנחנו עם 3 מגודלים, רכב שטח ורשיון סקיפרית. ולצערנו עם הרבה פחות זמן- 3 שבועות בלבד… מה שאומר, שעוד לא עלינו למטוס, וכבר מתחיל כאב הלב…

לא משנה איך מסתכלים על זה, אוסטרליה פאקינג רחוקה. ובהחלט מצדיקה את הכינוי שדבק בה "דאון-אנדר" (או כמו שהמקומיים אוהבים לעגל : "דאון-אנדה"). קשה להיות מתחת-ולמטה יותר מזה.

אחרי שני קונקשנים וכ-30 שעות טיסה שנפרסות על 3 לגים, עם 3 חברות תעופה שונות, ובשלב שכבר אין לנו מושג באיזה איזור זמן אנחנו- סוף-סוף נוחתים בסידני.

היה שווה. העיר האהובה עליי בחצי הכדור הדרומי, והטוענת לכתר העולמי, כבר מחכה שנחזור אליה.

השכונה הכי מגניבה בעיר

המלון הצנוע Wattle Hotel, שהזמנתי באיזור דארלינהרסט Darlinghurst  הטרנדי מתגלה אכן כצנוע, אך ממוקם ברחוב אוקספורד הראשי של השכונה הכי מגניבה בעיר, ובחלון החדר שלנו, עם האדן הרחב, אפשר לראות את גשר הנמל ומגדל ה-Sydney Eye.  והכי חשוב- במרחק הליכה ממרכז העיר, נמל דארלינג, גשר הנמל, ובית האופרה. של סידני!

איך יודעים שאנחנו בשכונה הכי מגניבה בעיר???

  1. מספר המרפסות שדגלי הגאווה מתנוססים מעליהן עולה על מספר המרפסות שלא.
  2. עצם העובדה שזו שכונה עם מרפסוות…
  3. בפינת הרחוב שלנו מתפרס שוק קטן של פירות אורגניים , קפה ומאפה מסחר הוגן.
  4. על עמודי החשמל אפשר למצוא מודעות למופעי דראג, שווקי אוכל שכונתיים, וסוודרים על תמרורים…

המקום הראשון שתבקר בו בעיר נמל

אז עכשיו , שהבנו שבוקר, ארוחת הבוקר הראשונה שלנו מורכבת מבננות ותפוזי דם אורגניים, קרואסונים עם קרם שקדים, מאפינס עם פירות יער אדומים, וקפה. אנחנו לא נכנעים לעייפות, ויוצאים לשמש האביבית. אחרי הכל- אנחנו דרומית לקו המשווה.

בערך שעתיים מאוחר יותר, בראש מגדל התצפית המפורסם של סידני Sydney Eye Tower, אחרי שעשינו סיבוב במרפסת החיצונית, עם כל החליפות ורתמות האבטחה, אחרי שראינו את מפרץ סידני בפאנורמית מרשימה, ועשינו פוזות למצלמה, אנחנו מתחילים להירדם בעמידה. וזה בהחלט לא מקום טוב להירדם  בו בעמידה. הייתי מציעה לרדת כמה קומות לפני כן… לפני שנישבר, אני חייבת לקחת את הילדים למקום הכי חשוב בעיר- נמל דארלינג Darling Harbour. ברור!

חוק מספר 2 ב"מדריך שלי למקומות מגניבים בעולם":

המקום הראשון שתבקר בו בעיר נמל, הוא… הנמל! מה לא ברור?

לילדים שלי מאוד ברור שעוד שנייה מטביעים את אמא במימיו של נמל דארלינג, אז אנחנו מתקפלים למלון, רק כדי לנוח ולהתעורר בערב, עייפים עוד יותר. לא נורא, מחר נקום רעננים יותר. ממש…

סידני יום # 2

לקח לנו בדיוק יום אחד להתאפס פה, ביבשת הדרומית, כדי למצוא את עצמנו על קו המים. של האוקיינוס!  אחרי השכמה קולנית (כי אף שעון מעורר שכיוונו לא ממש עושה את העבודה), אנחנו עולים על בגדי-ים, ועל האוטובוס לפרבר בונדאיי. תכל'ס היה ברור, שההרגל הקבוע שלי באריזה לחו"ל (בגדי ים ומגבות בשלוף, ורצוי בתיק העלייה למטוס), יוכיח את עצמו. מתחקיר מקיף של ילדי משפחת גל, מסתבר שהחוף הכי-הכי הוא דווקא אחד דרומה ממה שכולם אומרים. אבל אנחנו מתחילים במובן מאליו. וכשאנחנו יורדים מהאוטובוס הילדים שוכחים ברגע אחד את הג'טלג, ונמשכים כמו מגנט למטה אל החוף היפהפה שהוא אחד מסמליה המובהקים של העיר הזו- בונדאיי ביץ'.

פעם ראשונה באוקיינוס השקט

עוד לפני שהתמקמנו על החול, הם בדרך למים, שנראים רגועים באורח חשוד. אם יש וי גדול שהם צריכים לסמן בטיול הזה, הרי זה שחייה באוקיינוס השקט. שחייה באוקיינוס השקט!!!

ולהלן מסקנות המומחים (ושיהיה ברור, אלה ה-מומחים!):

  1. האוקיינוס השקט פחות חם מהים התיכון. למעשה, הוא הרבה יותר קר.
  2. הוא גם פחות מלוח.
  3. הגלים מושלמים והשאיבה פנימה יותר חזקה.

בערך דקה מאוחר יותר גם אני במים. כי אין מצב שהם ייכנסו ואני לא… ולהלן מסקנותיי:

  1. קר שבא לי למות.
  2. קר שממש, אבל ממש בא לי למות.
  3. בשלב שכבר אין לי תחושה בפריפריה, זה לא משנה לי – קר, חם – העיקר איך יוצאים ממכונת הכביסה הזו??? מבט סביב מבהיר לי , שההזויים היחידים בתוך המים חוץ מאיתנו, הם גולשים מקומיים בחליפת 6 מ"מ, או תיירים יפנים בהיפותרמיה. גם המצילים הפרושים על קו המים בוחנים אותנו במבט המשלב זעזוע והערצה. ועם כל זאת קשה להוציא את הילדים מהמים. ריספקט לקומנדו הישראלי.  שיחה עם אחד המצילים (אם אפשר לקרוא למספר משפטים בני שלוש מילים במבטא לא-מובן "שיחה"…) מבססת את המסקנה שהמים "קצת קרים" (17 מעלות! כמו בשיא החורף אצלנו), ושאכן יש היום "מעט סחיפה". דאון-אנדר-סטייטמנט.

שביל בונדאי-ברונטה

אחרי סיבוב לאורך החוף אנחנו מדרימים על שביל ההליכה החופי מבונדאיי לברונטה Bondai-Bronte.  זהו שביל מסודר ונוח עם נופים מהממים של המצוק מעל המים. למעשה אנחנו צועדים על קו המצוק הצופה לאוקיינוס השקט, דרומית לפתח הראשי של המפרץ העצום של סידני. מאחורי כל פנייה מתגלה עוד מפרצון חולי ועוד הזדמנות לבדוק את הגלים. הבתים המעוצבים על המצוק מביאים אותנו לרמות שיא של פירגון לאוכלוסיה המקומית. תכל'ס אנחנו סתם מקנאים.

בסיבוב הבא מתגלה רוק -פול Rock-pool, בריכת שחייה חצובה בסלע מעל המים. זה פטנט מקומי, שמאפשר לשחות כאילו בים, מכיוון שבים הפתוח זה לא ממש אפשרי (מסתבר שהילדים שלי , אגב ,טרם שמעו על כך). הבריכה מקבלת סירקולציה קבועה מהים ומשאירה בחוץ את הכרישים והמדוזות. עוד פנייה בשביל, ועמי מבחין בתנועה במים במרחק כמה מאות מטרים. מהחוף…ובכן – לווייתנים. ברבים. בטן לבנה גב שחור. מופע קפיצות שאפשר לראות בבירור. אנחנו והיפנים מצלמים באקסטאזה.

סידני בהחלט התכוננה לבואנו, והיא ממש משוויצה.

אנחנו מלקקים גלידה בגביע וואפל ורוד ומתענגים על כל גווני הכחול שאלוהים שפך לאוקיינוס. ולבסוף נוחתים במפרצון צנוע ומושלם- טמהראמה Tamarama. חוף לא-ממותג כמו שכנו המפורסם, שמוכרז על ידי מומחים כחוף הכי שווה בסידני. והם שוב במים ולא יוצאים.

בעיתוי מושלם ואופייני ליבשת הזו , מזג האוויר מתהפך ברגע שאנחנו מתחילים להרגיש רעבים. שמש קופחת ב-30 מעלות מתחלפת ברוח חזקה ועננים. מכיוון שאני כבר מכירה את התופעה, הצטיידנו מראש בביגוד מתאים. מה שמוביל לכך שאיתן , למשל, משוטט ברחובות בונדאיי בתחתוני בוקסר ופליס. וככה, כמו שאנחנו, בלבוש תרמי מעל בגדי ים, נכנסים לאכול באחת המסעדות השכונתיות, ולא מרגישים חריגים בכלל.

אוף אוסטרליה הזו. כמה התגעגעתי…