ניו יורק יום #1

ניו_יורק_טיימס_סקוור

חוזרת לעיר האהובה עלי בעולם! 

חוזרת לעיר האהובה עליי בעולם. כמו שמתאהבים במישהו, ואי אפשר להסביר למה, אפשר רק להרגיש בלב? אז ככה.  בכל פעם שכף רגלי דורכת על מדרכה בעיר הזו, אני קצת מרגישה שחזרתי הביתה. הפעם, לראשונה, אני עם כל החמולה. אחרי אינספור פעמים שהסתובבתי בה לבד.

אוקיי, זה דרש שינוי תפיסה..

גם כן הילדים האלה…עם כל הרצונות האישיים שלהם.  נו אז הכנתי רשימה, הם הכינו רשימות. מאיה כמובן השקיעה ברשימה ארוכה במיוחד.

ובינתיים הג'טלג מנהל את העניינים..

מתחילים ללכת

כל פעם ששואלים אותי מה ההמלצות לטיול בניו-יורק,  אני  אומרת- צאו לרחוב ותתחילו ללכת. בטוח שיקרה משהו מעניין.

אחרי נחיתה מוקדמת והגעה בסאבווי למלון פנסילבניה  https://www.hotelpenn.com/ (עוד סוג של חזרה הביתה), החלטנו פשוט לצאת. יציאה לשדרה ה7, מגלה לנו שאנחנו בעצם בתאילנד – 30 מע', מעונן ומטפטף. כמות האנשים שמסתובבים עם מטריות סגורות מחשידה, אך אנחנו בוחרים בהכחשה במקום. טעות.
ארוחת בוקר ראשונה בדיינר, ועמי ואני מתחילים להפנים שכרגיל , סעיף ההוצאות הראשי פה הולך להיות לאו דווקא שופינג. טוב העיקר שהילדים עפים על אגס אנד בייקון…
נפרדים מאבא שהולך לעבודה, ומתחילים צעידה מהנה ומלאת גילויים מערבה. הילדים הבינו שזה אי, אז ראשית חותרים למגע עם המים. באמת מפתיע.
כבר מקדימה ואומרת. זה לא הולך להיות טיול שגרתי בניו יורק…
גם באי הזה, כמו כל אי, לאן שתלך, בסוף תגיע לים. וזה תמיד עובד!  נהר ההדסון מקבל את פנינו אפרורי ודלוח, והחברה קובעים באכזבה שכאן לא שוחים.   לא לדאוג ילדים , כבר שוחים…

מנהטן_ניו_יורק
ניו_יורק_נהר_ההדסון
מוזיאון אינטרפיד INTREPID MUSEUM

אנחנו כבר רואים את היעד, נושאת המטוסים העצומה אינטרפיד intrepidmuseum.org. ה"אינטרפיד" היא מוזיאון ים-אוויר-חלל. עוד לא אמרתי "מוזיאון ים…" וכבר מתחיל מזה מבול…כזה של נוח והתיבה. כזה של תאילנד בעונה הרטובה. בשניות הספורות שאנחנו רצים לאולם הכניסה אנחנו כבר נוטפים מים.:

מחליטים להתחיל בסיור בצוללת הגרעינית מתקופת המלחמה הקרה. באמת מרתק. כולנו בהתלהבות על מכל כוך חדש שמתגלה. סיור בתוך צוללת מאוד מומלץ, לו רק בכדי שתעריך מחדש את החיים בחוץ. בתוך הצוללת, איש מבוגר מוותיקי הנייבי ששירת בעצמו על הצוללת, מספר על החיים בצינור פלדה צר וסגפני במשך חודשים ארוכים. מתפתחת שיחה, שבמהלכה מסתבר שכיום יש נשים שמשרתות על צוללות בצי האמריקני, ובסופה אני מתקבלת באופן לא רשמי לצי הצוללות.  נו מה?

עוד ריצה בגשם מטורף ואנחנו בבטן נושאת המטוסים. האמריקאים האלה, שיהיו בריאים, מה נסגר עם המזגנים???  אנחנו ספוגי מים ונכנסים לחדר הקירור הגדול בעולם… מה שלא גורע מההנאה והעניין של הילדים ממגוון כלי הטייס והסימולטורים. בשלב מסויים איתן וירדן אפילו משלימים כמה דקות שינה בתוך רכב החלל. וכמובן לא מוותרים על דישדוש במים על סיפון הטיסה המרשים, המציג את ה"ציפור השחורה" ואפילו מטוס כפיר תוצרת הארץ.

לא להאמין, כבר צהריים. מה, לא נאכל משהו? מכיוון שהמבול לא מרפה, מחליטים להשאר פה ולנשנש משהו קטן, כי עמי הזמין לנו שולחן לערב באיטלקית האהובה עליי.

מישהו בשמיים המעוננים האלה אוהב אותנו, ומיד על השדרה ה12 מחכה לנו מונית. הנהג הפקיסטני מנסה להשאר רגוע כשארבעה יצורים ספוגי מים נוחתים על מושבי העור במונית הנוצצת שלו….
התכנון  ההגיוני הוא לחזור למלון, לעשות מקלחת חמה, מנוחה קצרה ואז הליכה בכיף לטיימס סקוור לארוחת ערב ב"קארמיינ'ס"  CARMINE"S

חחח…. טעות של טירונים.
לא יודעת מה חשבתי לעצמי.
12 בלילה. כולם ישנים נוחרים.
ירדן מעיר אותי , "אמא אנחנו צריכים לצאת למסעדה! אנחנו מאחרים!" הילד התהפך לגמרי. תחזור לישון ילד.
זהו הלך הלילה.
מחר איטלקית.
מחר טיימס סקוור.

פינת הגאון

לינה במנהטן – מלון פנסילבניה,  https://www.hotelpenn.com/  

  • מיקום מעולה!!! על השדרה ה7, בין רחובות 31-32, ממש מול המדיסון סקוור גארדן  http://madison square garden,  מרחק הליכה מטיימס סקוור, ויושב nעל תחנת הסאבווי והרכבת המרכזית פנסילבניה http://penn.station
  • עבר שיפוץ מאסיבי, ועדיין בסיסי מאוד, מתאים למשפחות (אנחנו קיבלנו סוויטה עם שני חדרים ל-5 אורחים), ללא ארוחת בוקר, המחירים סבירים במונחים של מנהטן,  וכמעט תמיד יש חדרים.
  • זהירות כשמרכלים בשפת-האם בלובי- סיכוי גבוה שיבינו אתכם…

מוזיאון אינטרפיד http://intrepid museum

  • מומלץ! אטרקציה ייחודית ומעניינת. מתאים מאוד לילדים ולנוער. וגם לי.
  • מתאים לבילוי של 3-6 שעות
  • דמי כניסה גבוהים, ילדים וסטודנטים בחצי מחיר. אבל הצוות בכניסה נוטה לעגל גילאי ילדים כלפי מטה, אפילו בלי שמבקשים. שאלו אם התיכונניסט שלי סטודנט בבית ספר תיכון, ונתנו הנחה.

תחבורה במנהטן

  • הכי מומלץ – ללכת ברגל. כמות ההרפתקאות שתיקלעו אליהן תדהים אתכם.
  • הכי יעיל- הרכבת התחתית. מגיעה כמעט לכל מקום, קונים כרטיס מטרוקארד נטען וסוגרים פינה.
  • למתפנקים- מוניות אפליקציה דוגמת אובר עובד יופי. אבל בשעות העומס, כרגיל…